Skip to content
  • Coronini-Sfanta Elena-Garnic-Sichevita-Coronini

Chiar daca Dunarea e atat de apreciata de ciclisti/cicloturisti prin tarile ce le strabate in Romania, nu prea avem treaba cu ea, in ciuda faptului ca ceea mai frumoasa bucata a ei se afla la noi in tara (sau si la noi in tara) si anume in judetele Caras-Severin si Mehedinti. Bike Attack isi propune sa promoveze o serie de trasee de MTB in zona Dunarii din sud-vestul tarii, pentru ca aceasta zona cu imens potential sa fie cunoscuta.

Traseul incepe chiar la intrarea in comuna Coronini (Pescari) prima localitate in aval dupa Moldova Veche, la intersectia cu drumul catre satul cehesc Sfanta Elena.
Suntem in carstul Banatean si de aceea drumul este “alb” din piatra si pana in Sf. Elena, 5 km, este in urcare lejera cu o frumoasa panorama peste Ostrovul Moldova Veche ,cetatea “Jerinin Grad” din partea sarbeasca, sau piatra Baba Kaia se rasare din apa Dunarii, locuri incarcate de legenda si istorie.
Fiind o zona in care populatia majoritara este de etnie ceha, vin foarte multi turisti cehi, iar autoritatile locale in parteneriat cu cele cehesti au facut o retea de marcaje turistice si au editat harti complete pentru orientare cu muntii Locvei si muntii Almajului. Desi marcajele sunt dupa sistemul cehesc sunt facute foarte bine si ajuta in mod real.
Asadar traseul nostrul din Sf. Elena urmeaza pana in Garnic marcajul dunga rosie, dar dunga nu este verticala, ci este orizontala. Drupa ce trecem prin centrul satului drumul se transforma intr-un cale de caruta, bolovanos, care urca sustinut. Atentie, alimentati cu apa din Sf. Elena pentru ca nu exista surse de apa, iar urcarea este lipsita de umbra. Sus pe dealuri atentie la orientare, pentru ca la un moment dat drumul coteste spre dreapta si incepe sa coboare frumoa, pana ce drumul traverseaza un ogas. Aici atentie ca marcajul se desprinde de drumul mai batut si urca spre stanga. Permanent pana in Garnic se urmeaza marcajul dunga rosie orizontala. In continuare se urca, impingand bike-ul cam 5 minute, apoi panta se domoleste si poteca ne scoate intr-un drumul, exact la o intersectie. Marcajul continua pe drumul ce merge inainte in urcare usoara, dar si cel care pleaca spre dreapta duce in acelasi loc pana la urma. In continuare traseul mai are ceva coborari, dar in principiu tot urcarea este de baza, pana ce ajungem la o intersectie unde intalnim indicatoare. De acolo incepem apucam spre dreapta, doar coborare spre Garnic, in forta, pe un drum plin de bolovani pe care daca nu ai suspensie... Dumenezeu cu mila. Odata ajunsi in Garnic merita un popas, macar sa privesti la localnici si obiceiurile lor; lumea e imbracata altfel, se poarta altfel, vorbeste altfel, asa ca in centru la birtul satului te simti fain si mai ales la gandul ca de aici traseul coboara pana la malul Dunarii. Coborarea este lunga si deseori periculoasa, drumul e plin de nisip si poti pierde aderenta rapod. De la Sichevita incepe asfaltul si pana la Coronini mai sunt aprox. 28 km, dar drumul e placut pe malul Dunarii, fara diferente de nivel. Poti admira linistit vapoarele pe Dunare sau peisajul impresionant, ori locurile incarcate de istorie din zona clisurii.